Cum vrea Facebook să controleze și mai mult folosindu-se de ochelarii inteligenți
Facebook e un gigant în mediul digital și caută să crească și mai mult de atât. O face, evident, fără zgomot.
Facebook face multe pentru propriul business și mai puține pentru utilizatori, spun mulți experți din domeniu. Numai că preferă să acționeze fără prea mult zgomot, la umbra unor servicii și produse lansate pentru experiențe personale mai interesante ale celor vizați. Cam așa e și cu ochelarii inteligenți la care lucrează acum compania.
Proiectul e în lucru, iar inginerii companiei, la presiunea șefilor, au început să vorbească despre posibilitatea integrării recunoaşterii faciale în dispozitiv.
Facebook caută, indirect, să controleze și mai mult
Facebook are, în acest moment, în lucru o pereche de ochelarii inteligenţi pe care ar trebui să-i lanseze pe piaţă cândva în cursul acestui an. Nu au fost făcute cunoscute informaţii despre capacităţile acestora şi, se pare, că nici conducerea companiei nu este foarte hotărâtă din acest punct de vedere. În cadrul Facebook, au existat discuţii despre oportunitatea implementării în viitorii ochelari a unor funcţii de recunoaştere facială.
Iniţiatorul acestor discuţii a fost vicepreşedintele Andrew Bosworth.
Acesta le-a transmis angajaţilor că o decizie în acest sens este evaluată în prezent de conducerea companiei. Bosworth spune că recunoaşterea facială implică multe beneficii, dar şi foarte multe riscuri care trebuie luate în calcul.
Recunoaşterea facială are mai degrabă o faimă negativă în acest moment, din cauza felului în care este folosită de diverse regimuri, de la represaliile chinei împotriva uigurilor, la numeroasele feluri în care poate fi folosită pentru a încălca intimitatea persoanelor.
De cele mai multe ori şi inclusiv în ţări care se laudă cu o democraţie veche, recunoaşterea facilă a fost folosită deja în masă şi fără a oamenilor posibilitatea de alege dacă vor sau nu să fie procesaţi aceste sisteme. Facebook, pe de altă parte, are propria imagine negativă când vine vorba de intimitatea utilizatorilor, iar folosirea abuzivă a recunoaşterii faciale i-ar putea crea noi probleme.
Cum spuneam, recunoașterea facială e o tehnologie controversată. De multe ori, aceasta nu e folosită în beneficiul utilizatorilor, așa cum se crede, ci din contră. Din acest punct de vedere, planurile Facebook ar trebui privite cu rezerve.